درحال بارگذاری...

تاثیر سریع ورمی کمپوست

دسته بندی: بلاگ پروازیاران سیرنگ

تاثیر سریع ورمی کمپوست


تاثیر سریع ورمی کمپوست

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است


به دلیل تولید این کودها از منابع گیاهی یا معدنی، ارزش غذائی این کودها برای گیاهان خیلی بیشتر است (تقریبا ۳ برابر) و این بالا بودن ارزش باعث کاهش مقدار مصرف کود در طول دوره‌ی کشت می‌شود. کودهای شیمیائی در بهترین حالت می‌توانند ۳۰٪ از مواد موثر خود را وارد گیاه کنند این در حالیست که تقریبا ۹۹٪ کودهای ارگانیک از طرف گیاه جذب می‌شوند. دلایل این امر عبارتند از:

متناسب بودن اندازه‌ی مولکولی با منافذ ورودی ریشه و برگ

 

ریشه گیاهان تا اندازه‌ی مشخصی از مولکولها را از خود عبور می‌دهند، این رقم چیزی در حدود حداکثر ۲۵۰ دالتون می‌باشد. یعنی ریشه گیاهان می‌توانند کودهائی با وزن مولکولی حداکثر تا ۲۵۰ دالتون را به راحتی از منافذ خود عبور داده و در اختیار گیاه قرار دهند. جالب است بدانید که اکثر کودهای شیمیائی با برندهای خوب و معروف دارای وزن مولکولی ۲۵۰ و بالاتر هستند. این در حالیست که تمامی کودهای ارگانیک این مجموعه دارای وزن مولکولی زیر ۲۰۰ دالتون می‌باشند.

عدم تثبیت در خاک

 

یکی از عمده ترین یا بهتر است بگوییم عمده ترین مشکل کودهای شیمیائی، تثبت آنها در خاک (بعد از گذشت زمان محدود) و غیرقابل استفاده شدن این کودها برای گیاه از یک طرف و بالا بردن Ec خاک و کاهش عملکرد ریشه از طرف دیگر است. خوشبختانه کودها ارگانیک به هیچ عنوان در خاک تثبیت نمی شوند. علت این امر استفاده از موادی ارگانیکی مثل زنجیره های کوتاه کربنی که به دلیل ثبات ساختاری طبیعی خود، هیچگونه میلی به واکنش با عوامل موجود در خاک نداشته و در خاک تثبیت نمی شوند.

 

کاهش مصرف آب

 

یکی از عمده کارهائی که آب در گیاهان انجام می‌دهد حمل عناصر است. کودهای شیمیائی به دلیل حلالیت پایین و ساختار بزرگ مولکولی خود (به نسبت کودهای ارگانیک) نیاز آبی به مراتب بیشتری در جریان حمل و جذب را دارند. این میزان نیاز آبی مشکلات ثانویه‌ی دیگری نیز برای گیاه ایجاد می‌کند که این همان بالا رفتن میزان آب در ساختار گیاه و پایین آمدن میزان ماده‌ی خشک است. هرچه میزان ماده‌ی خشک در گیاه پایین بیاید حساسیت گیاه در مقابل تنش‌های آبی بیشتر شده، با کوچک‌ترین تنشی گیاه دچار استرس شده و از خود علائم کمبود آب را نشان خواهد داد البته با توجه به شرایط این گیاه نباید از بیماریهای متنوع که گیاه را تهدید می‌کنند غافل بود.

 

کودهائی ارگانیک به دلیل کوچک بودن، وزن مولکولی  کم و سازگار بودن با شرایط حمل و جذب در گیاه نه تنها نیاز آبی در حمل و جذب را به شدت (حداقل ۵۰٪) کاهش می‌دهد، بلکه با عنایت به بالا بردن میزان ماده‌ی خشک در گیاه قوام و ظاهر به بهترین حالت ممکن درآمده و میزان مقاومت گیاه در مقابله با شرایط محیطی و بیماری‌ها بیشتر خواهد شد.

 

استفاده از پهپادهای سیرنگ بهترین روش برای محلول پاشی در باغات و مزارع شما.

برای ارتباط با کارشناسان سیرنگ، با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

09039574929


فاطمه رسولی، تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۲/۱۸


ورمی کمپوست گیاه خاک کشاورزی کشاورز سیرنگ پهپادکشاورزی پهپادسیرنگ

این مطالب را هم بخوانید!

تاثیر تکنولوژی ژنتیکی در زراعت

آیا میدانید نقش تاثیر تکنولوژی ژنتیکی در زراعت چیست؟ نتیجه‌گیری در نتیجه، تحقیقات ژنتیکی در زراعت ابزاری قدرتمند برای بهبود عملکرد و مقاومت گیاهان است. با رعایت اصول اخلاقی و حقوق مالکیت معنوی، می‌توان از این تحقیقات برای تأمین غذا و حفظ محیط زیست بهره‌برداری کرد.

ادامه مطلب »

خرید پهپاد 10 لیتری سیرنگ

این مطلب توسط پروازیاران سیرنگ منتشر شده است

ادامه مطلب »

همه چیز در مورد کود برگ یا محل...

همه چیز در مورد کود برگ یا محلول پاشی کود برروی برگ

ادامه مطلب »

در سراسر ایران با کاربران حرفه‌ای

عملیات کارشناسان سیرنگ

استان مازندران
استان گلستان
استان آذربایجان

+98 21 4417 9162

مدیر فروش داخلی 107

+98 21 4417 9168

کارشناس فروش 1 - داخلی 101

+98 21 4417 9112

کارشناس فروش 2 - داخلی 102

+98 21 4417 9218

کارشناس فروش 3 - داخلی 103

+98 21 4417 9234

مدیر ترویج - داخلی 108

+98 21 4417 9228

خدمات پس از فروش - داخلی 116